Algemeen

Onze visie op gastvrijheid in relatie tot veiligheid

Om succesvol te zijn moeten organisaties excellente service leveren. Gastvrijheid en hostmanship zijn de laatste jaren een hot topic. Gasten willen een totaalbeleving waar omgeving, diensten of producten en gastheerschap naadloos op elkaar aansluiten. Organisaties willen klanten openheid en bereikbaarheid bieden maar hebben tegelijkertijd te maken met het aspect veiligheid.

De visie van Maxxecure is dat gastvrijheid en veiligheid uitstekend samen kunnen gaan en dat het één het ander versterkt. Wij geloven in een integrale aanpak waarbij alle medewerkers hun verantwoordelijkheid pakken om samen garant te staan voor een veilige, gastvrije omgeving.

Wij zien het contact met gasten als een dimensie waarop de beveiliger met de gast kan bewegen. Aan het ene uiterste staat gastvrijheid en aan het andere uiterste staat geweld. Wij geloven dat de interactie met een gast altijd vertrekt vanuit gastvrijheid. Afhankelijk van het gedrag van de gast kun je opschuiven naar ander gedrag zoals profiling en uiteindelijk repressief handelen. Hierbij is het afwijkende gedrag van de gast leidend voor het te kiezen gedrag van de beveiliger.

Organisaties leunen vaak op beveiligingssystemen en vergeten dat de echte kracht in het gedrag van hun medewerkers schuilt. De meest effectieve manier om zorg te dragen voor een veilige omgeving zijn alerte medewerkers die afwijkend gedrag in een vroegtijdig stadium signaleren en actie ondernemen.

Tijdens onze trainingen leren wij uw medewerkers alert te zijn op afwijkend gedrag en oefenen ze met hoe ze (verdachte) personen kunnen benaderen vanuit het oogpunt van service.

Wil je meer weten over Hospitality & Veiligheid? Neem gerust contact op.